joi, 15 mai 2014

Asumarea schimbarii

toate lucrurile importante se intampla la bowling, desigur!

ieri am fost intampinat cu"Hristos a inviat!"
cu insolenta specifica, am intrebat:
- Mai invie inca?
- Da, pana la Inaltare
... dar de ce nu raspunzi?

- Pai eu nu cred ca  a inviat!
Eu sunt agnostic teist, cred in existenta lui Dumenzeu, dar nu cred ca poti comunica cu el.
- Si n-ai incercat sa cauti o solutie?
- Ba da, dar oferta comerciala nu ma intereseaza!

In alta ordine de idei, Invierea mi se pare partea cea mai putin credibila din Biblie, cu detalii putine si confuzie maxima.
Daca Iisus a fost un asa mare profet, care a mai si inviat din morti, mi se pare ca reactia contemporanilor a fost penibil de redusa, a trebuit sa mai treaca o generatie pana sa scrie cineva de el, iar scrierile astea atat de tarzii (Biblia) au devenit sursa mitologiei cristice. Si nu chiar toate scrierile, numai cele "alese"!
Mitologia a creat o intreaga fenomenologie, cu  institutii, obiceiuri, traditii, cutume samd, in care inca e prinsa marea majoritate a romanilor.

Imi pare rau, dar nu sunt un client bun de marketing religios si nu dau 2 bani pe adevarul  miturilor, sunt niste povesti (uneori) frumoase si atat.
Deseori nu sunt frumoase deloc, vorbesc de pedepse, porunci, Apocalipsa etc.
Au murit multi oameni din cauza acestor povesti, fiindca unii cred ca sunt adevarate, altii nu, si se omoara intre ei.
Inca mai sunt stigmatizati credinciosii in neadevarul povestilor.
Tot e bine, ca nu mai sunt omorati!

Ma bucur ca nu m-am nascut musulman, ca nu mai apucam sa-mi declar agnosticismul!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu