duminică, 2 august 2009

Ehipa Romaniei la Campionatele mondiale

La mondiale am plecat cu cel mai bune jucatoare disponibile in momentul de fata. Am plecat cu speranta ca vom putea obtine un rezultat  similar cu al baietilor la Europene.

nu a fost tocmai asa.

In primul rand a fost un campionat mondial, nu european.

In al doilea rand avem numai 20 de jucatoare legitimate in Romania, fata de 160 de jucatori. Aici numarul face si diferenta.

Am plecat cu speranta ca vor fi scoruri mai mari decat cele din tara, ca un numar de antrenamente la fata locului si unul in Bucuresti.

M-am inselat.

Este foarte greu sa concurezi impotriva unor sportivi profesionisti si sa speri la un rezultat bun.

Fetele au fost admirabile, s-au straduit in fiecare zi sa dea tot ceea ce au mai bun, in conditii dificile.

S-au luptat cu fusul orar, cu ungerile  de concurs, de care nu avem parte in tara,si cu propriile lor emotii.

In plus acomodarea cu bilele, cu ungerile si  cu concurenta deosebita si-a pus amprenta asupra performantelor.

Au facut tot ceea ce au putut mai bine , in conditiile date. Pentru asta le multumesc personal si le asigur de admiratia mea.

Sunt mandru de eforturile lor si sunt alaturi de ele in orice conditii.

Am incercat sa le ajut cat de mult am putut (si m-am priceput) si sper ca efortul nostru ca si echipa va fi perceput ca unul solid, ca al unei echipe mici care incearca marea performanta cu degetul.

toate merita felicitate si incurajate. Cu un program serios de pregatire, intins pe mai mult timp, este posibil sa obtinem rezulte bune.

pentru asta avem nevoie de sprijinul tututor din tara, ca sa putem fi ambasadori de inalta tinuta ai sportului si ai Romaniei.

Sunt foarte recunoscator Federatiei si d-nei Elena Pana  personal ca a facut aceasta participare posbila, cu ajutorul D-lui Nicolae Dumitru, prin grupul Niro.

privesc spre viitor cu speranta, avem sportive talentate care trebuiesc incurajate si sustinute.

Venim acasa cu constiinta impacata ca am facut tot ceea ce era posibil, prin eforturi mari, la limita rezistentei fizice si psihice.



6 comentarii:

  1. Parerea mea, daca mai conteaza, este ca aceasta calatorie a fost un prim pas foarte important. Primul pas, oricand este luat, ramane primul pas si este totodata cel mai greu pas de luat. Sa vezi si sa simti pe pielea ta ce inseamna atmosfera si ungeri de campionat este foarte important si foarte util pentru cei care isi doresc sa evolueze in bowling. Pana nu ai dat pe ungeri grele (nu grele fiindca nu este ulei, grele asa cum au fost in Las Vegas), este greu de acceptat cat de mult influenteaza ungerea scorul - la bine si la rau. Media unui jucator reflecta mai mult cat permite ungerea si nu cat de bine a jucat. Din acest motiv, bowling este un sport ciudat; poti sa joci bine si sa nu dai scor si sa joci prost si sa dai scor. Asta trebuie acceptat.

    Daca se doreste performanta la acest nivel, trebuie jucat pe ungeri asemanatoare. Nu exista alta scurtatura.

    Nu cred ca este cazul sa comparam rezultate. Nu cred ca este cazul sa fim dezamagiti pe rezultatele obtinute, deoarece este mult mai greu decat multi isi pot imagina. Trebuie simtit pe pielea ta ce inseamna ungere de tip "sportcondition". Fara nici-o intentie rea imi permit sa zic, de la cateva mii de kilometri distanta, ca ungeri de tip "sportcondition" n-a existat niciodata in Romania. Daca se doreste performanta atunci ungerea, tipul de ungere si impactul ungerii asupra mediile jucatoriilor trebuie acordata mai multa importanta.

    Cele mai puternice tari din bowling se antreneaza tehnic tinand cont de conditiile, ungerilor din campionate precum cel in Las Vegas. Bowlingul din Romania, jucatorii din bowlingul romanesc vor lua un mare salt inainte atunci cand isi vor da seama cat de importanta este ungerea si mai ales cand vor accepta ca ungerea conteaza in proportie foarte mare. In fine - nu mai trebuie sa fac eu pe "crizatul" fiindca acuma poate mai multi au inceput sa-si dea seama! Ma bucur enorm de mult fiindca acest lucru este determinant performantei in bowling.

    Felicitari fetelor si baietiilor care au reprezentat Romania acest an. V-am urmarit in fiecare zi pe site-ul oficial cu mandrie. Scorul nu conteaza. Ati fost acolo si ati avut ocazia de a invata! Felicitari! Sper ca ati luat ceva cu voi de acolo; ceva care sa propulseze nivelul bowlingului din Romania in sus. Spor la sala tuturor!

    B.

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Bogdane pentru raspuns si ma bucur ca urmaresti ce se intampla cu jucatorii romani.
    ar fi bine daca te-ai intoarce, ai fi un vector de progres remarcabil.
    si de nevroze(ha, ha!)
    cu prietenie,

    RăspundețiȘtergere
  3. nu e vorba de nevroze...e vorba de energie in plus... ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim Bogdan pentru felicitari.A fost o experienta extraordinara si am invatat multe din asta.Sunt foarte multe de discutat pe aceasta tema si sper ca vom avea ocazia de a o face.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu. Cat mai curand ca-mi sta in gat Scandinavia asta... :))

    RăspundețiȘtergere
  6. bravo dobondi, ai dreptate nu 100 la 100 ci 1000 la 1000

    RăspundețiȘtergere