duminică, 4 aprilie 2010

Despre Biserica

Aseara la slujba de Paste m-am enervat ca un clopotar s-a imbatat si-a batut clopotul 10 minute intruna.
noi eram chiar la intrare, langa clopotnita, si ne-a terminat timpanele.
dupa aceea m-am isterizat cu arhaismele si agramatismele din slujba.
desi fusesem de zeci de ori pana atunci, acum lucrurile sunau diferit.
apoi mi-am adus aminte ca preotii sunt arghirofili, contrar credintei pe care o predica.
toti preotii de la biserica noastra au AUDI A6.
unul dintre ei s-a suparat dupa o slujba la parastasul tatei cand l-am intrebat daca 300 de lei sunt suficienti.
mi-a zis ritos ca 300 e doar taxa de la biserica (nu exista asa ceva).
i-am dat 500 si, evident, n-am primit nicio chitanta niciodata.
iar noi suntem un stat laic (dupa Constitutie) care le plateste preotilor salariile si care subventioneaza invatamantul teologic.
si care ii scuteste de impozite.
si care se ploconeste in fata Bisericii cand e vorba de morala comuna, nu neaparat crestina.
In Biserica nu avem coruptie, nu avem informatori, noi suntem Biserica stramoseasca!
90 la suta dintre romani o considera o institutie de incredere.
anual se construiesc 2000 de biserici si avem mii de absolventi de teologie, asadar ne indreptam spre o saturatie "bisericeasca".
un drum inapoi, catre Evul Mediu, in limuzine de lux.
una din ultemele creatii bisericesti a fost ridicarea la gradul sfintenie a lui Stefan cel Mare.
va inchipuiti un dialog ecumenic de genul:

- ei, si pe cine ati mai sfintit?
- pe Stefan cel Mare
- pai ala parca era betiv, curvar si iute la manie (adica un "pic" criminal)
- da, dar e de-al nostru, s-a batut cu turcii si-a ridicat biserici, e sfant!

si nu, nu sunt ateu, cred in Dumnezeu.
dar nu in Biserica.
ea e doar clasa politica a credintei, care paraziteaza si abuzeaza de putere in numele Domnului.
nu doar in Romania, peste tot.
nici catolicii, nici protestantii nu sunt mai breji.
nici alte credinte...
Templul este in fiecare dintre noi
restul este iluzie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu