luni, 8 februarie 2010

Cum te poate omori Beethoven...

Am privilegiul de a avea ca student la bowling un tanar inginer IT.

Are o minte bine mobilata, un spirit liber si oarecum temerar, bine temperat in spatele unui comportament civilizat si mai degraba introvertit.

cu un fizionomie placuta, mucalit pe alocuri, e un soi de oaza de normalitate printre romanii standard, care frizeaza salbaticia.

prima intalnire din postura antrenor-student a debutat cu un scurt interviu, obligatoriu dupa normele USBC (Federatia Americana de Bowling).

unul din subiectele obligatorii: boli anterioare, operatii, limitari fizice etc, orice ar putea fi de interes pentru colaborarea viitoare.

el imi spune senin si aton: amputare treimea inferioara gamba dreapta...

daca nu mi-as fi controlat bine stupoarea, probabil asa fi avut fizionomia oricarui  prost, nu remarcasem nimic, desi  "profesional" ar fi fost sa observ inainte sa-mi spuna el.

am o scuza, totusi: merge foarte bine, observi doar daca te uiti cu atentie.

am inceput lectiile si dupa cateva zile, intr-un mod neprovocat am aflat si povestea din spatele piciorului lipsa: accident de tren.

- ai alergat dupa tren?

- da..

- aveam 19 ani

- atunci se explica, la varsta aceea crezi ca totul e posibil (aducandu-mi aminte ca tot pe atunci am alunecat si eu sub un autobuz, alergand dupa el, din fericire in spatele rotilor...)

....

- aveai un motiv important sa prinzi acel tren?

- da, ma grabeam la un concert

incerc sa ma gandesc ce trupe rock au avut concerte pe atunci, dar baza de date imi e incompleta

- ce concert?

- Beethoven, Simfonia a V-a.

- simfonia Destinului?

- da

apoi mi-a povestit cu lux de amanunte cum s-a intamplat

- dar acum sunt perfect lecuit

(destinul a batut la usa, dar nu venise inca momentul).

-acum cinci ani am vrut sa alerg iar dupa tren..

mi-a devenit brusc simpatic

e unul dintre putinii pe care era sa-i omoare Beethoven

saptamana viitoare ma duc la concert- Simfonia a V-a 

dar am sa merg pe jos...

5 comentarii:

  1. Sau, cum te poate omori (cu I din i )gramatica... Tare imi pare rau ca nu am diacritice pe computerul meu...
    Pe de alta parte, Simfonia a V-a este superba!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. sau ortografia, depinde (dupa unii gramatica nu inclunde ortografia, care e o disciplina separata).
    am verificat, ai drepatate.
    eu nu scriu cu i din a, asa ca, atunci cand folosesc, mai gresesc...
    cu ocazia asta am aflat ca acesta regula timpita(cu i din I) a fost votata de toti membrii Academiei, academicienii sectiei de lingvistica, doi la aceea vreme, au votat unul impotriva, unul s-a abtinut...

    RăspundețiȘtergere
  3. si fiindca m-ai enervat, ti-am gasit si eu o greseala elementara in comentariul de la "iarna"...

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect, e vorba de ortografie. Si da, e o regula tampita. Dar nici pe departe asa tampita cum e cea care spune ca nu se mai scrie "nici-o" ci se scrie "nicio". Parerea mea...

    RăspundețiȘtergere
  5. daca ar fi dupa mine scrierea optima ar fi cu gandul...
    adica sa nu mai fim nevoiti sa scriem, sa comunicam direct de la minte la minte si de la suflet la suflet...

    RăspundețiȘtergere