luni, 8 februarie 2010

Iarna, un frumos necesar

Dupa ce am terminat facultatea iarna a devenit sacaitoare, desi eram un fan dedicat.

prima sincopa a fost in armata, pe la 19 ani, cand niste apv-isti oligofreni ( pleonasm?) ne-au tinut intr-un viscol bestial o zi si o noapte, in camp deschis, fara sa ne lase macar sa coboram  clapele caciulilor peste urechi.

rezultatul a a fost ca am ramas cu o ureche ceva mai mare decat cealalta, cu o ura pe viata fata de armata si cu rezerve solide in ceea ce priveste frumusetea iernii.

o data cu facultatea a luat sfarsit partea eminamente contemplativa a vietii, incepand delirul praxisului.

iarna a devenit un disconfort, un obstacol, aducea complicatii imense si eforturi pe masura.

iarna nu s-a schimbat deloc, fireste...

e frig, zapada, viscol, are toate atributele care-o fac antipatica .

iar acum este o iarna adevarata, cum nu mi-aduc aminte sa mai fi vazut din copilarie.

ninge de parca s-a rupt punga cerului si curge intr-una,

o data, de doua ori, de zece ori, nici nu mai stiu cate reprize de ninsoare si frig am avut iarna asta.

dar brusc frumusetea m-a lovit in plin:

totul e alb, matasos,

casele s-au impodobit de nunta,

sunetele se lovesc de vata din jur,

timpul se lungeste enorm,

frumusetea da tarcoale prin oras.

si,

evident,

toata lumea e disperata...

dar eu sunt indragostit, 

copilaria imi da tarcoale,

iarna e iarasi frumoasa.

va arat maine, 

am dovada...

5 comentarii:

  1. O, da, iarna este frumoasa! Uitasem cat de frumoasa poate fi! In ultimii ani nu am avut decat mocirla si ger. Acum avem o iarna adevarata, asa ca pe vremea copilariei si adolescentei noastre. Acum Razvan se intoarce de la sanius, cu toate hainele "scoarta" pe el si se mira de ce nu il cert ca imi face balta in holul de la intrare. Cum as putea sa-l cert? Cum as putea sa-i explic faptul ca este prima lui iarna adevarata, o iarna de care noi, cei trecuti bine de 30 de ani, ne-am bucurat in nenumarate randuri? Nu pot decat sa-l las sa experimenteze si sa se bucure... Da, recunosc, e neplacut dintr-un anume de vedere: transport public, sofat, ajuns la servici, etc., etc. Dar, hai sa fim cinstiti cu copilul din noi! Cand am avut ultima bataie cu bulgari? Cand am facut ultimul om de zapada? O, da, iarna este intradevar frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. ha, ha!
    inainte de etc nu se pune virgula...

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu te contrazic...s-ar putea sa ai dreptate. Nu m-am interesat. Desi eu am vazut scris si cu virgula si fara.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Vali
    A' propos de ierni din copilarie, la sfarsitul lui 2003 am avut parte de o repriza de iarna feerica - cel putin pe vechile strazi din Targoviste asta a fost senzatia pe care am trait-o.
    Legat de fotografiile "proba", nu pot sa nu observ ca ai ceva talent - Nu stiu cat de util este Uzo-ul in cazul de fata dar incadrarea lui (si nu numai) plus focalizarea si imaginea, in intregul sau, sunt chiar reusite

    @Dana
    Exista o explicatie foarte simpla pentru faptul ca inainte de "etc" nu se foloseste virugula: etc este abrevierea de la "et caetera"; in latina, aceasta inseamna "si altele". A pune virgula inainte de "etc" este echivalent cu a pune (folosi) intr-o propozitie/fraza virgula inainte de conjunctia (copulativa) "si". Rolul virgulei este acelasi cu al conjunctiei "si". Deci, ar insemna ca folosesti o "dubla virgula" sau un "dublu si". Destul de inestetic si de incorect, dupa parerea iubitorilor de limba romana si nu numai.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, domnilor! Mea culpa! M-am interesat si aveti dreptate. Inainte de etc nu se pune virgula. Bineinteles ca stiu ce inseamna si stiu de la ce vine. Nu obisnuiesc sa folosesc cuvinte pe care nu le cunosc. Dar imi mai scapa cate o virgula "rebela" din cand in cand. Si cand gresesc, nu ma feresc sa recunosc greseala.

    RăspundețiȘtergere