marți, 14 mai 2019

Oda lui Ryanair

Nu sunt genul care sa manance kkt, care merge cu low costul si dupa aia il face cum ii vine la gura, ca bagajul e prea mic, ca locurile sunt prea inghesuite samd.
Astea sunt comentarii de analfabeti, care nu stiu sa citeasca toate conditiile calatoriei, sau comentarii de ipocriti, care se viseaza la first class, dar n-au bani decat de low cost.

Eu nu fac parte din niciun din categoriile de mai sus, merg cu low costul si ma cazez ieftin, ca sa pot cheltui nemasurat pentru chestii care chiar imi plac.
Si care-i plac mai ales nevesti-mii, care e moarta dupa plimbari in strainatate.

Ryanair e o figura aparte printre low-costuri.

In primul rand e imensa, are patru sute si ceva de avioane si e cea mai mare companie low-cost din Europa.
Iar, dupa ultimele date, e si cea mai mare companie aeriana europeana, dupa numarul de calatori, fiindca in martie a depasit Lufthansa, cu toate subsidiarele ei.

E huge, carevasazica!

Are o flota foarte noua, de 6-7 ani vechime medie, numai Boeing 737.
Compania e infiintata in 1985, a transportat peste 1.100.000.000 de pasageri, fara ca sa inregistreze niciun deces, ceea ce reprezinta cel mai bun istoric de securitate aviatica din lume, in prezent.

La tarife n-are concurenta, cel putin nu in Romania.
Cand incep campaniile de reduceri, aloca deobicei juma de milion de bilete ieftine!!! Am zburat de trei ori cu ei.
Prima data mi s-a parut oribil, era un avion mai vechi, de vreo zece ani, si m-a disperat inghesuiala si designul, ma dureau ochii de atat galben si albastru.

A doua oara, avionul era mai nou, scaunele aveau scaune cu design imbunatatit, cu spatar subtire si aveai loc oarecum suficient.M-a distrat si chestia cu loteria, am cumparat si eu niste bilete (nu sunt jucator).

A treia oara m-am invatat minte, mi-am luat loc la culoarul de urgenta, ca sa-mi intind piciorusele si un bagaj suplimentar de mana (care e standard la cursele de linie).
Cu toate astea, a fost mult mai ieftin decat o cursa regulata, cam la doua treimi din pret.

A fost o mica problema: avionul trebuia sa decoleze la 6.45 si a decolat la vreo opt ore dupa!
M-am enervat, evident, mai ales ca intarzierea a fost anuntata in doua etape, prima de 3 ore si ceva si apoi restul...

Ne-au dat ceva de mancare si de baut moca, da am preferat sa ne ducem acasa si sa ne intoarcem.
Tinerii de la gate au avut nervi de fier, lumea striga si protesta, injurau tot, de la Ryanair pana la guvern samd, dar ei au rezistat eroic, fara sa ridice vocea.
Zici ca nu erau romani!

Stiam ca avem dreptul la despagubiri, conform legislatiei europene, 400 de euro de fiecare. 
Banii i-am primit fix la o luna de la cursa cu pricina. 
N-a trebuit decat sa depun un formular online, pe care l-am completat chiar in aeroport, in timp ce asteptam sa decolam.

 Chapeau!
 Eu o sa mai merg cu ei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu