marți, 4 ianuarie 2011

Analfabetismul politic romanesc

certandu-ma cu sotia azi pe tema iredentismului unguresc, am constatat ca analfabetismul politic domneste la noi in familie.


si sunt absolut ca e la fel in toata tara.


am intrat in UE, dar dezbaterea politica in Romania (inclusiv in familiile noastre) se poarta pe ideile politice de acum aproape 100 de ani, cand, dupa primul razboi mondial, statele nationale se nasteau, in forma actuala, precum ciupercile dupa ploaie.


Romania e statul national romanesc (conform Constituiei), iar ungurii trebuie asimilati, siliti, printre altele, sa invete si sa se administreze in limba romana (conform traditiei comuniste si parerii generale).


Cu toate ca in Proclamatia de la Alba Iulia din 1918 (citata azi de Presedintele Basescu aici) se prevedea asta: "Fiecare popor se va instrui, administra şi judeca în limba sa proprie".
Pe atunci progresismul si ilmunismul erau bine reprezentate in mediul politic.


Acum Ponta face contrapropaganda Romaniei, pentru a nu intra in Schengen, ca sa-i torpileze pe Basescu si PDL-ul...




cateva minti europene luminate au realizat prin anii 50 ca viitorul Europei are sens doar printr-o federalizare europeana, ceea ce o va face (iarasi) o primadona economica si politica a lumii, dupa mai mult de o suta de ani de dominatie americana.


Ea are la baza Comunitatea Europeana a Otelului si Carbunelui - Tratatul de la Paris(1952), transformata ulterior in Comunitatea Economica Europeana, prin Tratatul de la Roma (1957), pe axa Germania (de Vest)- Franta, alaturi de Benelux(Olanda, Belgia si Luxemburg).


In structura actuala Uniunea Europeana a fost realizata prin tratatele de la Maastrict (1993) si Lisabona (2009).


Pun pariu ca 99,9 la suta dintre romani habar n-au care sunt organismele de conducere ale UE si care sunt reprezentantii romani in ele.


ca test, va rog sa-mi spuneti daca stiti care e diferenta dintre Consiliul Europei si Consiliul Uniunii Europene.


daca vreti sa copiati, incercati aici.


eu am invatat primele litere...

4 comentarii:

  1. Am picat testul. Dar asta nu inseamna ca ideile mele nu sunt valabile... :))

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca ai dreptate dar acelasi pariu pot sa-l tin si in Franta si Germania si unde mai vrei tu.nu cred ca e relevant si cu siguranta cunoasterea acestor detalii nu e direct proportionala cu nivelul de trai.avem si noi romanii o boala:ne tot batem cu caramida-n piept ce plini de cultura generala si politica suntem!si ce?aaaaaaa......probabil asta ne mai tine-n viata,ca-n rest niciun folos,doar orgoliu!

    ma semnez
    unul din cei care are Just bowling,home page

    RăspundețiȘtergere
  3. Incep prin a spune ca imi este destul de neclar cine sufera de "analfabetism politic" in familia voastra. Chiar aceasta sintagma imi este neclara... Faptul ca doua persoane au pareri opuse in legatura cu un subiect (politic in acest caz) nu face pe nimeni doctor in cauza sau analfabet.
    Nimeni nu ii sileste pe unguri la nimic. Aaa, daca vorbim de cetatenii romani de etnie maghiara, este altceva... Cetatenii romani, indiferent de etnie, care traiesc pe teritoriul Romaniei, sunt obligati sa respecte anumite reguli. Dar si in acest caz nu e vorba de silire, exista oricand alternativa.
    Fiecare natiune are istoria ei. Noi am invatat-o pe a noastra intr-un fel. Ungurii au invatat-o pe a lor in alt fel. Cine are dreptate? Dumnezeu stie... Dar pana cand (si daca) acele tinuturi isi vor dobandi autonomia, eu, ca cetatean roman, am dreptul ca, mergand oriunde in aceasta tara, sa mi se raspunda in limba romana ca limba oficiala a statului in care diverse etnii au ales sa-si traiasca viata.
    In privinta "mintilor europene luminate"... Am mai scris despre asta cu ceva vreme in urma, nu mai tin minte daca aici sau pe blogul lui Bogdan. Da, Europa a avut multe minti luminate, dar ideea Uniunii Europene este departe de a fi o idee buna. Tin minte discutia avuta cu sotul meu in aceasta privinta cu ani in urma (ca sa vezi,discutii de acest fel au loc si in alte case). El mi-a dat cam acelasi argument pe care il dai si tu, anume faptul ca UE se vrea a deveni o contraparte importanta dpdv economic pentru America. Eu am spus inca de atunci ca aceasta solutie nu mi se pare viabila. Argumentul meu... istoria. Si orgoliile... Da, America este o natiune tanara, aproape fara istorie, dar este unita. Europa nu. Aici sunt prea multe secole de istorie, razboaie, prea multa constinta de sine, prea multe orgolii...
    Si dupa cum decurg lucrurile in ultima vreme prin batrana Europa... Am inteles ca Germania ar vrea sa iasa din zona euro. E adevarat, asta nu inseamna ca va iesi din Uniune. Dar chiar si asa...Din punctul meu de vedere singurul adversar viabil pentru SUA ar fi China... dar asta e alta discutie.
    Da, fac parte din acei 0,1 la suta, da, ma bat cu caramida-n piept pentru asta... Ce altceva mi-a mai ramas?

    RăspundețiȘtergere
  4. amandoi suntem analfabeti, am inceput sa ne dam cu presupusul cum e pe la altii, asa ca m-am apucat sa studiez cum e cu invatatamantul prin Alsacia si Lorena.

    e cam ca la noi: i-au terorizat pe alsacienii germani si i-au deznationalizat dupa 1919, iar in 1992 s-au alocat cote egale de invatamant celor de limba franceza si celor de limba germana,iar acum scriu in varianta germana a alsacienei etc

    eu sustin ca "problema" ungureasca se dilueaza pana la disparitie odata cu UE, acum toata lumea poate sa circule si sa munceasca liber, nu mai e presiune pe nationalitate.

    in plus, dupa Revolutie, toti au invatat si vorbesc romaneste, fiindca sunt localizati si integrati aici si ai nevoie de limba.

    cum invata grecii si turcii romaneste, fiindca banii turistilor romani sunt si ei buni, la fel si cu ungurii, au nevoie in societatea romaneasca de limba romana, fiindca nu se pot izola economic.

    in plus toate raporturile particulare cu ungurii- vezi si jucatorii din Miercurea Ciuc - au fost absolut admirabile, niciodata nu au fost tensiuni.
    ce-a fost sub comunism nu mai e, sunt oamneni normali ca si noi, care incearca sa-si pastreze limba si traditiile, chiar daca politicienii lor(ca si ai nostri) incearca sa isterizeze.

    multi au emigrat in Ungaria dupa Revolutie, dar acolo n-au fost primiti chiar cu bratele deschise, asa ca raporturile sunt mai complicate.

    Europa nu poate fi forta dominanta prea curand, fiindca e prea fragmentata si prea dezbinata, nu e o federatie luata de la 0, e mai mult ambitia unor fosti "grei", care ar dori sa-si recapete puterile apuse.

    iar ce se intampla zilele astea cu Schengen reflecta tocmai isterizarea lor in fata celor mici, prost-crescuti si incomozi.

    evident Basescu e de vina, inclusiv pentru neprimirea bulgarilor in Schengen...

    RăspundețiȘtergere