miercuri, 4 iulie 2012

Prietenii mei s-au imputinat in urma loviturii de stat

Nu e vorba de prietenii mei "reali", ci de prietenii mei "de pe Facebook".

am constatat uluit, ca daca vin "ai nostri" la putere, orice e acceptabil.

dar eu sunt ca la fotbal, nu tin cu nimeni, tin cu aia care joaca mai frumos, care te fac sa privesti uluit Frumusetea, Inteligenta, Competitia.

la fel si in politica, mi-a placut Basescu, ca si-a asumat conditia de fost comunist, intr-un moment epic, in confruntarea cu Nastase, in 2004: "Mai, ce blestem o fi pe poporul asta de a ajuns pana la urma sa aleaga intre doi fosti comunisti?"

mai apoi a fost singurul om politic marcant de la noi care a condamnat comunismul, printr-o declaratie in fata Parlamentului.
apoi ne-a plantat definitiv pe axa Washington-Londra, spre disperarea rusilor si a politicienilor romani de sorginte comunisto-securista (dominanti numeric, chiar si in ziua de azi)

apoi mi-a mai placut ca s-a luat in piept, de unul singur, cu un intreg sistem, partial reprezentat si in propriul lui partid.
a torpilat sistemul relational transpartinic, intarind justitia si dandu-i mana libera.
Multi au suferit grav,  ajungand prin puscarii. Au fost de prin toate partidele, inclusiv din cel propriu.


un soi de Don Quijote modern, dar cu muschi si nerv, nesuspectat vreodata de a fi prea visator, sau prea departe de realitate.

a luptat impotriva sistemului, fiind in fruntea lui.
Remarcabil!

un soi de Gorbachov aterizat cu intarziere pe plaiurile mioritice, dintr- o stofa romaneasca autentica: ii place un pic bauturica, un pic tutunul si are un umor acid, mereu memorabil.
Nu prea e dus pe la scoala si are un limbaj popular, uneori aspru, de comandant de nava.
Si o palma grea, pe care multi au simtit-o pe spinare.

Basescu mi-a placut si imi place in continuare, chiar si acum, cand toti cateii s-au repezit sa il sfasie, fiindca e ca un leu care isi are demnitatea lui, chiar si atunci cand e devorat de haita, in aplauzele spectatorilor.
Mai rage un pic si inainte de a fi devorat, mai ingheata niste singe prin vine, mai cade rapus cate un catelus.

Leul e maiestuos si cand moare!

E din alta clasa politica decat catelusii isterici de acum.

Am constatat ca o parte dintre prietenii mei de pe Facebook, prieteni ai prietenilor adevarati, cunostinte, confrati de prin diverse organizatii, sunt foarte dedicati vietii politice, au echipe preferate, cu care tin neconditionat.
nu conteaza, Adevarul, nu conteaza Legea, nu conteaza Dreptatea, nu conteaza nimic.
au castigat ai nostri!

nu realizeaza nicio secunda ca daca catelusii au rapus Legea,"prietenii" insisi ar putea deveni o prada usoara si anonima, oricand.
asa au procedat toate dictaturile, au inceput prin "rapuneri" rituale, politice si au terminat prin crima, pur si simplu.

si cum prostia si incultura ma enerveaza, am hotarat sa imputinez numarul "prietenilor" mei.
Imi permit sa-mi pastrez viziunea si sa nu-mi sacrific principiile.

Nu depind de nimeni, nci macar de prietenii de conjunctura.
Fostii mei prieteni...



Un comentariu:

  1. Aproape ca ma faci sa-mi para rau ca am revenit la...indiferenta mea fata de Facebook. Se pare ca s-au dus lupte grele pe acolo...
    Il apreciez si eu pe Basescu, pentru toate motivele enumerate de tine mai sus, la care mai adaug unul: pozitia ferma in fata "Marelui Urs".
    Fara nici o indoiala, a avut portia lui de greseli, datorate, poate, tocmai limbajului aspru, de comandant de nava. Dar, am fost avertizati... E, intradevar, un presedinte jucator.
    Ma intereseaza foarte tare urmarea. Si in acelasi timp, mi-e teama de ea.
    Ma intereseaza in sensul ca vreau sa vad daca propunerea de suspendare trece de Parlament. Desi nu are baza legala, s-ar putea sa treaca, avand in vedere majoritatea USL-ului. Si atunci ajungem la referendum. Si de aici teama mea.
    Poporul roman este, sau mai bine zis a devenit, needucat. Sau, ca s-o spunem pe sleau, prost ( fara suparare, dar daca inghitim toate prostiile bagate pe gat in ultima vreme...) Trebuie sa fim cum tara ne-o cere, nu? Personal il gasesc vinovat pe Iliescu pentru asta. A avut pe mana o tara nou-nouta si el ce a facut? A distrus sistematic invatamantul, sanatatea si agricultura. Oamenii needucati si bolnavi nu-si pun chiar asa multe intrebari apropo de cine si cum e la conducere.
    Poporul roman tine minte numai ce "rau" a facut Basescu. Cum a taiat el pensiile si salariile bugetarilor. Nu stau sa se intrebe ce ar fi fost daca nu ar fi facut asta. Comparatia cu Grecia aproape nu-si are rostul...ea macar are turism...
    Il ascultam mai devreme pe Dan Rusanu, mandru purtator al steagului PNL. Dansul spunea:" De ce se plange PDL-ul ca e minoritar? Are Avocatul Poporului, are Curtea de Conturi, are Curtea Constitutionala... As zice ca e majoritar." Daca mi se permite o intrebare: aceste institutii nu sunt cumva apolitice? Si ce sa inteleg de aici???
    Se pare ca vom avea un alt referendum. De ce m-as duce? La ultimul, din cate tin minte, vointa poporului a fost injumatatirea numarului de parlamentari. Ati mai auzit ceva despre asta?
    Dar, daca va fi cazul, ma voi duce. Si voi vota pentru ne-demiterea lui Basescu...

    RăspundețiȘtergere